Simulatie modus WinGPS4 Pro

Information and questions about this comprehensive GPS navigation tool.

Simulatie modus WinGPS4 Pro

Postby Brouwer » Mon 13 Feb 2006 - 12:54

Als ik in de simulatie modus een route uitzet en ik wil deze automatisch laten volgen dan begint het programma niet bij punt 1 maar ligt het beginpunt ongeveer 6000km zuidwaarts en loop t dan langzaam naar het begin van de route. Het programma geeft aan dat ik mij ± 6000 km zuidelijker bevindt.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beginpunt van de route in kan stellen. In de simulatie modus gebruik ik geen GPS antenne.
Brouwer

Postby Stefan » Tue 14 Feb 2006 - 15:09

Als WinGPS voor het eerst gestart wordt heeft het programma nog geen positie gegevens van een GPS ontvangen en zal de positie dus op het punt 0 graden lengte en 0 graden breedte liggen. Dat wil zeggen op de kruising van de evenaar en 0 graden lengte graad. Als u daarna simuleert zal het schip dus daar vandaan moeten komen. U kunt echter (wanneer de simulator niet aanstaat) ergens op de kaart met de rechtermuisknop klikken en dan uit het dan verschijnende pop-up menu de optie 'GPS->Zet GPS-positie' kiezen, om van het onder de muispijl liggende punt de huidige positie te maken.
Stefan
Stentec Software Developer

Postby Brouwer » Tue 14 Feb 2006 - 16:11

bedankt voor de uitleg.
Brouwer

Return to WinGPS Pro 3