Kaarten Griekenland schandelijke kwaliteit

Questions about DKW, BSB and other well known digital charts.

Kaarten Griekenland schandelijke kwaliteit

Postby tspierings » Wed 05 Aug 2009 - 21:19

Ik heb voor mijn vakantie de kaarten van westelijk Griekenland (Levkas gebied) gekocht. De kaarten zijn van een schandelijke kwaliteit en onvoorstelbaar dat ik EUR 98 heb betaald bij Stentec.

In de veronderstelling dat ik, net als in Nederland met de 1800 series, de identieke electronische versie van de papieren variant zou krijgen kwam ik bedrogen uit. Ten eerste blijkt de kaart slechts het griekse alfabet te gebruiken, waardoor een normaal nederlands mens geen enkele plaatsnaam kan lezen. Ten tweede is het detail level zo beschamend slecht dat zelfs plaatsnamen van stadjes niet worden getoond. Het gaat niet veel verder dan contouren van eilanden.

Met een zeiljacht ben ik langs de eilanden Levkas, Ithaka, Meganisi, Kefalonica en Kastos gevaren. Diverse haventjes waar ik overnacht heb, staan zelfs niet genoemd op de electronische zeekaart.

Ik was nog enigszins voorzichtig met mijn oordeel omdat ik eerst de gangbare papieren zeekaart wilde bekijken. In Kroatie is de gangbare zeekaart ook niet wat wij met onze 1800 series gewend zijn. Daar heb ik toen de duitse papieren kaarten van Kroatie gekocht.
Echter, de griekse papieren GR121 kaart is uitstekend. In gewoon latijns alfabet met alle plaatsnamen en voldoende diepteaanduidingen in aanmerkelijk grotere schaal dan de electronische. Die kaart kost in Levkas EUR 18,50.

Stentec, jullie hebben kennelijk geen idee wat jullie verkopen. Via een separate brief zal ik jullie de nodige vergelijkende screenshots doen toekomen en vriendelijke verzoeken mij de EUR 98 terug te storten.
tspierings

Re: Kaarten Griekenland schandelijke kwaliteit

Postby Stefan » Thu 06 Aug 2009 - 15:48

Zoals je dit beschrijft heb je gelijk dat we niet precies weten wat we verkopen. We vertrouwen wat dit betreft op NV-Verlag, wat toch een gedegen bedrijf genoemd mag worden met de uitgifte van de Oostzee combipacks. We zien je screenshots graag tegemoet en sluiten je commentaar kort naar de leverancier NV-Verlag. Zie ook de aparte e-mail die we je gestuurd hebben.
Stefan
Stentec Software Developer

Postby tspierings » Mon 14 Sep 2009 - 10:46

Ere wie ere toekomt. Stentec heeft met mij geconcludeerd dat de griekse kaarten voor een zeiler onder de maat zijn en zullen met hun kaartenleveranciers in discussie gaan. Ze hebben mij een tegoedbon + sailsimulator gegeven. Klasse Stentec.

Tom Spierings
tspierings

Postby Peter Bruynsteen » Wed 17 Mar 2010 - 19:15

Beste,

Ik sluit me volledig aan bij de vorige post, heb hetzelfde voorgehad september 2008, nu ik hoop dat Nv verlag daar iets zal aan doen, reden te meer omwille van het populaire vaargebied, en de groeiende markt qua Laptop navigatie. Stentec, dit soort kaarten doet ook de kwaliteit van WinGPS4 te kort, ik heb me uiteindelijk moeten behelpen met het gedoe van zelf kaarten in te scannen en te calibreren....

Ik plan komende een 4 weekse zeiltrip in de Caribean, en bestelde bij jullie terug de NV verlag kaarten( Caribeanset 14 ( daar jullie refereren dat het een editie 2009 is). Ik ben dus jullie bestelling met ongeduld aan het verwachten en hoop op een degelijke set ( reden te meer daar de Grenadines, geen alledaags vaarwater is ( reefs, ondieptes, enz...)

Nu u haalde aan dat jullie de inhoud niet weten ( wat er op de kaarten/CD staan), mischien toch even een punt om dit wel te doen, daar jullie immer toch verdeler zijn, en kwalitatief toch goed bezig zijn en proberen te behouden.

Ik zal komende dagen een feedback geven over de nieuwe set NV verlag.

Tevens ga ik binnenkort over naar een upgrade Voyager, hoe ver staat het met het kunnen lezen van de Navionics kaarten, voorzien in de upgrade lijst 2010, ik stel deze vraag indien de kaartenset NV verlag, terug van slechte kwaliteit zou zijn...

Groeten

Peter Bruynsteen/ Belgie
Peter Bruynsteen

Postby RonnyC » Sat 02 Oct 2010 - 17:18

Volledig en compleet eens met deze post. Ook ik heb de NV-Verlag kaart van Griekenland aangeschaft en die is inderdaad van barslechte kwaliteit. :evil:
Heb dan maar de papieren Imray G121 gekocht, ingescand en gecalibreerd. Een heel gedoe, maar het levert je wel een bruikbare kaart op.
RonnyC

Return to Digital Charts