Android

General questions and information about Stentec navigation products.

Android

Postby broach » Sat 28 Feb 2015 - 18:49

Onlangs heb ik de wingps marine versie van Android geïnstalleerd en loop ik tegen het probleem aan dat ik de interfacing met AIS en GPS niet goed krijg. ik ontvang de data wel maar wordt door het programma niet verwerkt. Ik heb een ASUS tablet. Wie heeft ook deze ervaring of de ervaring dat alles werkt.
broach

Re: Android

Postby broach » Sun 01 Mar 2015 - 14:55

Inmiddels is het probleem opgelost. Door 2 keer alles spanningsloos te maken en of te resetten werkt het nu, zowel aan de kant van de apparatuur als die van de tablet. :lol:
broach

Postby broach » Mon 02 Mar 2015 - 21:57

Vandaag even verder de Wingps Marine app getoetst. Met mijn Asus moet ik constateren dat het zeker meer dan 5 minuten duurt voor alle connecties werkzaam zijn (positie en Ais). Vervolgens bevriest het scherm nog wel eens bij het opstarten maar ook als het operationeel is en dat is jammer, tijdens het varen heb je daar natuurlijk weinig aan, een optimalisatie zou op zijn plaats zijn. Uiteraard gelden mijn bevindingen voor mijn Asus 10.1". Heeft iemand oplossingen dat de app wat efficienter kan opstarten met zijn interfaces?
broach

Postby broach » Tue 03 Mar 2015 - 18:00

De omvang van AIS kan het trager werken en freezing verhelpen. Indien ik het aantal schepen terug brengen "door het bereik te verkleinen" tot ca 25 schepen dan werkt de interfacing goed. Ik kan mij herinneren dat met Wingps hetzelfde probleem speelde. Uiteraard is dit een tijdelijke method en zie ik graag een definitieve oplossing.
broach

Return to General