herkennen BT GPS op MDA-PRO van T-Mobile

Algemene vragen over de ANWB kaarten en WinGPS 4A

herkennen BT GPS op MDA-PRO van T-Mobile

Postby wmvr » Wed 28 Jun 2006 - 16:02

Hallo,
ik ben al een tijdje bezig om mijn nieuwe Blue Tooth GPS te koppelen aan mijn MDA. Maakt gebruik van Windows mobile 5.0 OS.
Probleem:
het systeem herkent wel de GPS, maar bij het detecteren door WIN GPS 4L Mobile lukt het niet: kan geen GPS vinden.
Heb ook al geprobeerd om met de hand de compoort en baudrate in te stellen, maar niets helpt. Hij wordt niet herkend.
Onder settings van blue tooth staat de GPS braaf geregistreerd als BT GPS.
Hier heb ik ook de compoort handmatig op com 8 gezet voor inkomende signalen en com 4 voor uitgaande. Verder heb ik alle beveiligingsvinkjes uitgezet.
Helpdesk van T-mobile kan me niet helpen en ook bij Stentec lukt het, met alle goede wil, niet. Wie heeft suggestie?
Misschien alle wingps-mobile-software opnieuw installeren ?(ik heb de versie van 4 mei 2006 van internet gedownload, dus meest recent).
Heb ik weer eens wat gekocht, werkt het weer niet. :(
Wie kan helpen?????

Alvast bedankt,
Willem.

wmvr@home.nl
wmvr

Insgelijks

Postby Stunteltje » Sat 15 Jul 2006 - 20:02

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. De Bluetooth GPS is van TomTom en dat programma werkte tot vandaag prima op m'n MDA Pro. Maar na de installatie van WinGPS 4 voor Windows Mobile 5 ziet die plotseling z'n kaarten niet meer. (Maar dat kan ook een andere oorzaak hebben, ik heb alls op een SD kaartje van 2 Gb gezet, eerst schoongemaakt en toen de TomTom Benelux kaarten opnieuw geladen.)
Stunteltje

Aanvulling en verbetering

Postby Stunteltje » Sun 16 Jul 2006 - 06:53

TomTom was weer aan de praat na het uitvoeren van een update voor de nieuwste NAVOGATOR 5. Werkt weer goed. Op die site van TomTom rondgekeken en de instellingen voor de GPS voor verschillende telefoons gevonden.

http://www.tomtom.com/support/index.php?FID=3241&Lid=5

Zoals je zult zien hebben de meeste telefoons van HTC COM poort 6 als instelling. De T-Mobile MDA Pro is namelijk dezelfde PDA als de Qtek 9000, de I-mate JASJAR enz. In werkelijkheid is het de HTC Universal, die onder verschillende namen door verschillende providers met steeds een andere software wordt geleverd. Zeer leerzaam is ook:

http://wiki.xda-developers.com/

want daar vind je de gegevens van alle HTC PDA's.

Het vervelende is, dat als je eerst de COM 6 instelt op 4800 baud hij het apparaat toch niet vindt. De handleiding voor het optimaal instellen voor Win4GPS 4 Mobile geeft aan dat de baudrate 12800 bps zou moeten zijn. Helaas biedt het programma die keuze niet. We tobben verder, zou niet moeten mogen. Je ziet wel dat we met deze materie nog in het stenen tijdperk zitten. Nog geen plug-and-play.
Stunteltje

is er al een oplossing?

Postby andela » Tue 06 Feb 2007 - 12:13

:(
Dag Stunteltje?
ik las de vragen van vorige zomer over het vinden van de BT GPS die wél door de MDA (vario) wordt gezien maar niet door WINGPS 4
is daar al een oplossing voor bekend, want ja, ik zit met hetzelfde probleem.groet,

Gerrit
andela

Postby Stunteltje » Thu 26 Apr 2007 - 20:00

Ik heb het laten rusten. Mijn communicatie is me te lief om er opnieuw risico mee te nemen. Ik heb in de MDA Pro al een nieuw moederbord zitten, omdat het stoeien met dit soort programma's de zaak onherstelbaar opblies. Mijn oplossing is de verkeerde, maar wel werkende: ik neem de laptop mee naar boord.
Stunteltje

Return to Algemeen