eigen gemaakte kaarten inlezen in wingps4a

Algemene vragen over de ANWB kaarten en WinGPS 4A

eigen gemaakte kaarten inlezen in wingps4a

Postby Jack » Sat 02 Sep 2006 - 22:54

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik mijn eigen gescande kaarten die ik met dkwbuilder gemaakt heb, als archief heb opgeslagen zonder foutmeldingen als *.chv, deze met dkwmanager heb geinstalleerd, ook zonder problemen, niet kan gebruiken in wingps4a. In wingps4a welke bij de cd Noord Nederland 2004/2005 zal wordt bij kaartbeheer gemeld dat het een ongeldige kaart is en bij de nieuwste update wordt hij helemaal niet meer getoond.Of kan dit bij de ANWB versie soms helemaal niet. Bedankt voor de reactie.
Jack

Postby jantc » Sun 03 Sep 2006 - 00:42

Tja, ik heb hetzelfde probleem. Kaart gescand, met de builder aangemaakt. Alles ging goed. Met de manager toegevoegd, ging ook allemaal goed. En dan in Wingps kaartbeheer bekeken...... helemaal niks !!!! Het chv bestandje is er wel.
Ik heb geen idee maar misschien is er wel een ervaren gebruiker die ons kan helpen. Ik probeer het vanavond voor het eerst.

Groeten, Jan tC
jantc

Re: eigen gemaakte kaarten inlezen in wingps4a

Postby Henk Visser » Sun 03 Sep 2006 - 17:46

[quote="Jack"]Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik mijn eigen gescande kaarten die ik met dkwbuilder gemaakt heb, als archief heb opgeslagen zonder foutmeldingen als *.chv, deze met dkwmanager heb geinstalleerd, ook zonder problemen, niet kan gebruiken in wingps4a. In wingps4a welke bij de cd Noord Nederland 2004/2005 zal wordt bij kaartbeheer gemeld dat het een ongeldige kaart is en bij de nieuwste update wordt hij helemaal niet meer getoond.Of kan dit bij de ANWB versie soms helemaal niet. Bedankt voor de reactie.[/quote]

In de helpschermen van WinGPS4a sataat vermeld dat kaarten niet omgezet kunnen worden in de ANWB versie

Hen Visser
Henk Visser

Postby Henk Visser » Sun 03 Sep 2006 - 17:50

[quote="jantc"]Tja, ik heb hetzelfde probleem. Kaart gescand, met de builder aangemaakt. Alles ging goed. Met de manager toegevoegd, ging ook allemaal goed. En dan in Wingps kaartbeheer bekeken...... helemaal niks !!!! Het chv bestandje is er wel.
Ik heb geen idee maar misschien is er wel een ervaren gebruiker die ons kan helpen. Ik probeer het vanavond voor het eerst.

Groeten, Jan tC[/quote]

In de helpschermen van WinGPS4a staat gemeld dat kaarten niet omgezet kunnen worden in de ANWB versie. Alles wijst erop dat gebruik van de ANWB versie alleen mogelijk is voor de ANWB kaarten.

M.vr.gr. Henk Visser
Henk Visser

Postby jantc » Sun 03 Sep 2006 - 21:43

Ofschoon dit niet zo duidelijk te lezen valt in de helpschermen, heb je wel gelijk Henk. Ik heb de Lite versie gedownload en daarmee gaat het prima. Bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groeten, Jan
jantc

Return to Algemeen