Foutmelding 000000EA, DKW Manager [Vista] en PDA iPAQ 6915

Algemene vragen over de ANWB kaarten en WinGPS 4A

Foutmelding 000000EA, DKW Manager [Vista] en PDA iPAQ 6915

Postby Hein » Mon 09 Apr 2007 - 09:17

WinGPS 4 Mobile Lite geïnstalleerd op PDA iPAQ 6915. Software draait, gps werkt en kaarten geïnstalleerd. Dit alles eerder al uitgevoerd onder Windows XP. PDA in cradle synchroniseert netjes met Windows Mobile Apparaatcentrum [Active Sync onder Vista].

Nu wil ik de kaarten op de PDA bijwerken. DKW Managerr wil WKW Mobile op PDA installeren. Krijg halverwege de procedure - na bevestiging op PDA scherm dat DKW manager op PDA geïnstallleerd is - de foutmelding in DKW Manager [Versie 1.3.5.2]: Kan niet uit het register van PDA lezen. Reden: 000000EA.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Krijg nu de kaarten op de PDA niet bijgewerkt.
Hein

Postby Roelof » Tue 10 Apr 2007 - 12:36

Hoi,

Bij de installatie van de DKWmanager had ik ook een probleemdat hierop lijkt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet welk foutnummer, maar de melding was dat een registry setting niet kon worden gelezen.
Ik heb toen de verbinding met de PDA onpieuw opgebouwd, werd opnieuw gevraagd of ik DKWManager wilde installeren. Dat liet ik gebeuren en toen ging de installatie probleemloos.

Geen echte foutoorzaak maar het werkt nu wel.

Ik weet het probleem aan een niet officiële WM6 versie ...

Misschien helpt dit je verder.

Roelof
Roelof

Postby Stefan » Wed 11 Apr 2007 - 09:46

Hein,

We zijn aan het uitzoeken wat het probleem precies is. Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Stefan
Stentec Software Developer

Postby yucca » Mon 14 May 2007 - 20:55

hein, ik heb WinGPS met de ANWB-kaarten van Noord-Nederland onlangs ook op IPAQ 6915 geïnstalleerd en dat ging perfect, geen foutmeldingen. Kaarten niet helemaal up to date meer. Een paar weken geleden uit Heeg varend in oostelijke richting gingen we voorbij het dorp de eerste vaart bakboord uit, zoals ons gezegd was en zoals op het schematische kaartje stond dat we van de jachthaven hadden gekregen, maar bleken we vervolgens volgens WinGPS op het land te varen! Dit was dus een nieuw gegraven kanaal! Ook de hoogte van de brug over de Mantgumervaart vanaf de Zwette naar Mantgum klopte niet met de kaart, die is 250 ipv. 235! Ook met de digitale waterkaart blijft het dus opletten geblazen!

Nog succes gewenst met de installatie.
yucca

Heb hetzelfde probleem

Postby lammietv200 » Mon 16 Jul 2007 - 13:23

Ik probeerde laatst ook de ANWB kaarten met WinGPS mobile te gebruiken op mijn Qtec 9100 (T-mobile MDA Vario). WinGPS mobile stond al op de PDA (Ik had een demoversie van de WinGPS software). Voordat ik de ANWB versie heb aangeschaft, heb ik met de mapbuilder een paar kaarten aangemaakt en naar de PDA overgezet. Dit werkte goed, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dat via mijn desktop pc met WinXP Pro heb gedaan.

Vervolgens heb ik de ANWB kaarten aangeschaft, en deze op mijn laptop geinstalleerd. Deze draait onder Vista (64 bit). WinGPS ANWB draait perfect onder dit besturingssysteem, ook de GPS is geen probleem. Alleen als ik de kaart naar de PDA wil sturen, krijg ik van DKW manager de melding dat ik DKW manager mobile op de pda moet installeren, terwijl deze er dus al op stond. Als ik dan bevestig dat ik deze wil installeren, komt de melding die Hein beschrijft (kan niet van register PDA lezen).

Ik heb toen maar eens geprobeerd om de kaart bestanden handmatig naar de PDA te kopieren. Dit gaat wel, maar dan zijn ze zwartwit met de melding "niet geactiveerd". :cry: Is er een mogelijkheid om de kaarten via de PDA te activeren? Mijn PDA heeft een internetverbinding via GPRS.

Of is er een methode om de kaarten via mijn desktop PC naar de pda over te zetten zonder dat de kaarten op de desktop pc worden geactiveerd? Aangezien de kaarten op 2 systemen kunnen worden geactiveerd, wil ik deze op de laptop en op de PDA hebben, want die desktop is wat onhandig aan boord...

update: Nieuwe pc aangeschaft (vista 32-bit). Nogmaals geprobeerd de kaarten naar de pda te kopieren, nu een melding "het opvragen van de hardwaresleutel is mislukt" :cry:
lammietv200

Re: Foutmelding 000000EA, DKW Manager [Vista] en PDA iPAQ 6915

Postby wouterc » Mon 06 Apr 2009 - 16:45

Hoi,

Is hier al een oplossing voor?

Ik gebruik Vista 64bit Ultimate met een Qtek 9100. En bij het instaleren van DKW Manager krijg ik dezelfde foutmelding.

Met wat omwegen kun je het alsnog instaleren op de PDA. Alleen dan blijft DKW Manager heel erg lang zoeken. En denkt de volgende keer dat de DKW manager nog steeds niet is geinstalleerd op de op PDA.

NB:
Op een andere computer waar Windows XP op staat kan ik wel DKW Manager instaleren op de PDA.
wouterc

Re: Foutmelding 000000EA, DKW Manager [Vista] en PDA iPAQ 6915

Postby Bernard » Wed 08 Apr 2009 - 10:15

Om dit op te lossen moet er een update voor Windows Mobile Device Center worden geïnstalleerd. Deze update kan worden gedownload van http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-us/help/synchronize/device-center-download.mspx

Dit is de engelse versie. hieronder de nederlandse versie:
32 bits http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=46F72DF1-E46A-4A5F-A791-09F07AAA1914&displaylang=nl
64 bits http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=4f68eb56-7825-43b2-ac89-2030ed98ed95
Greetings Bernard

Stentec Support Team
Bernard
Site Admin

Return to Algemeen