Koppelverkoop?

Algemene vragen over de ANWB kaarten en WinGPS 4A

Postby misja » Wed 05 Oct 2005 - 19:04

sorry maar dit is echt onzin.

hoe je de kaarten wilt gebruiken is toch echt aan je zelf. je mag ze bijvoorbeeld ook gewoon printen.

natuurlijk mag je ze niet meerdere malen verkopen (je mag bijv. wel je eigen exemplaar verkopen als je ze dan maar van je computer verwijdert).

ik zie absoluut niet wat er mis is aan het saven als ander formaat en bewerken en importeren in andere aplicaties: je gebruikt ze nog steeds zelf en op de manier waarop je ze wilde gebruiken. echter ik vind dat erg veel werk en dan had ik net zo goed screendumps van een routeplanner kunnen importeren dat is een stuk goedkoper (al heb je dan niet de brug en sluis info).

het feit dat noch stentec noch de anwb open kaart spelen bij de verkoop is het echte probleem. het is idioot dat je allerlei ingewikkelde toeren moet uithalen om de kaarten nuttig te kunnen gebruiken.

illegale kopieën maken is een heel ander verhaal.
misja

Postby bossie » Wed 05 Oct 2005 - 19:57

-- dit soort posts hebben we hier niet nodig --

* gewijzigd door Stefan
bossie

Postby Erikje » Thu 06 Oct 2005 - 08:20

U bent namelijk in het bezit van bestanden die eigenlijk niet voor wederverkoop bestemd zijn.Er ligt een code op.U hebt de mogelijkheid deze verder te verspreiden.U doet dat niet zegd U.Ik geloof dat.

Dus een backup mag ook niet? Die zou ik ook kunnen verkopen...
(samen met de registry-sleutels)

Sinds wanneer is het bezitten van bestanden die ik zelf gemaakt heb (op welke manier dan ook, in dit geval door screencopy) strafbaar wanneer ik die niet aanbied?

Ik ben niet in het bezit van bestanden waar een code (??) op ligt...
Dit zijn niet de originele files van de ANWB / Stentec, maar mijn eigen screencopietjes...

Als ik een licentie heb om de kaarten te gebruiken, wat is daar dan nu fout aan? Ik gebruik de 'kaarten' nog, ik heb de gebruikslicentie officieel gekocht, alleen gebruik ik in plaats van de bijgeleverde software andere (betere maar ook duurdere) software.

Zowel de ANWB als Stentec worden hier geen cent slechter van.
Als ik nu een gekraakte versie via Emule of Kazaa zou aanbieden, ja dan geef ik je gelijk.
Erikje

Postby Stefan » Thu 06 Oct 2005 - 13:37

Wat Stentec betreft mag iedereen, voor eigen gebruik, doen met de kaarten wat hij er mee wil doen. Zolang ze daarna maar niet aan anderen worden aangeboden. We vinden het prima dat Erikje via Hypersnap jpg's of bmp's van kaarten maakt, zolang dit maar voor eigen gebruik gebeurd.

Wij mogen echter de kaarten door contracten met de ANWB en de Hydrografische Dienst alleen in het DKW2-formaat aanbieden.
Stefan
Stentec Software Developer

Postby Erikje » Thu 06 Oct 2005 - 14:56

Stefan wrote:Wat Stentec betreft mag iedereen, voor eigen gebruik, doen met de kaarten wat hij er mee wil doen.

En zo hoort het ook!
Dank voor het antwoord, Stefan :D

Kun je in je zak steken, Tankliner.
Misschien is het verstandig je eerst eens ergens goed in te verdiepen alvorens een ander te corrigeren....
Erikje

Previous

Return to Algemeen