[size=18][color=red]GEVAREN ROUTE WEERGEVEN[/color][/size]

Algemene vragen over de ANWB kaarten en WinGPS 4A

[size=18][color=red]GEVAREN ROUTE WEERGEVEN[/color][/size]

Postby SUDDENLY » Mon 04 Jul 2005 - 10:32

Hallo watersport en GPS-freaks.
Ik heb net voor mijn vakantie (14 dagen geleden) de ANWB-digitalewaterkaarten serie aangeschaft om zo de vakantie via mijn laptop te kunnen opslaan. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de gevaren route opnieuw weer te geven en eventueel uit te printen.
Verder heb ik nog een andere vraag. Waarom loopt het beeld niet mee tijdens het varen, terwijl het programma: ROUTE 66 dit wel doet.
WIE KAN MIJ (en anderen) HIERMEE HELPEN.

Met vriendelijke vaargroeten.
Theo
SUDDENLY

Postby a.j.gombert » Mon 04 Jul 2005 - 19:25

Ik weet niet welk programma je gebruikt, maar ik gebruik die kaarten in WINGPS 4 Mobile (PDA). Het beeld loopt gewoon mee.
Kies in het hoofdmenu voor Beeld, GPS volgen, Course Up volgen en het beeld loppt keurig mee.
a.j.gombert

Postby SUDDENLY » Tue 05 Jul 2005 - 22:57

Hallo A.J.

Bedankt voor het advies.
Ik werk ook met WinGPS 4 en heb het (nog) niet kunnen ontdekken, maar ga nu uiteraard wel gelijk kijken.

Bedankt,
Theo
SUDDENLY

Postby SUDDENLY » Tue 05 Jul 2005 - 23:13

Ik had eigenlijk al een antwoord verwacht van de Stentec Software afdeling, maar misschien hebben zij het te druk om de fouten aangaande informatie over jachthavens e.d. te corrigeren. Je zult toevallig zonder olie komen te zitten en dan denken dat je bij de eerste de beste jachthaven olie kunt tanken. Nada.... dus. Toch slordig voor een paar digitale waterkaarten A' 65,00 per stuk en dan maal 3. Tel uit je wenst.

Maargoed, misschien krijg ik nog antwoord op mijn eerste vraag stelling, aangaande een gevaren route terugkijken en/of terug halen.
SUDDENLY

Postby Stefan » Wed 06 Jul 2005 - 10:10

Voor snelle antwoorden is het forum minder geschikt, in die gevallen is het beter om de vragen naar helpdesk@stentec.com te e-mailen.

Met wat u routes noemt bedoelen wij waarschijnlijk trajecten. Die trajecten kunnen terug gevonden worden in het menu 'Trajecten'->'Trajectenbeheer', daar staan alle gevaren trajecten, door ze aan te vinken, zullen ze op de kaart getoond worden. Tijdens het printen bestaat er ook de mogelijkheid om de op de kaarten getoonde trajecten mee te printen.

Wat betreft fouten in de jachthavens, wat bedoeld u daar precies mee ?
Stefan
Stentec Software Developer

Postby SUDDENLY » Thu 07 Jul 2005 - 23:10

Hallo Stefan,
Alsnog bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb uiteraard geprobeert om de gevaren trajecten tevoorschijn te toveren via trajectbeheer, maar helaas verschijnt er daarna niets op het scherm, dus waar dat aan kan liggen, ik weet het in ieder geval niet, maar misschien dat jij mij alsnog een suggestie kan geven.
wat betreft de verkeerde informatie aangaande jachthavens, hierbij een voorbeeld. Als je op de nederrijn vaart ter hoogte van Rhenen, zie je dat er een jachthaven staat aangegeven op de waterkaart, bij aankomst (met nog 5 Ltr. olie in de tank) blijkt er helemaal geen jachthaven aanwezig te zijn. Bij nader onderzoek bleek dat het hier ging om een jachthaven bij Cuijk aan de maas in Brabant. Ik heb s'avonds laat mijn familie moeten bellen om even een trip te maken van 100 Km, om mij een jerrycan diesel te brengen, zodat ik alsnog door kon varen naar Wageningen waar ik alsnog de volgende dag olie kon tanken. Dit stond overigens wel goed op de kaart weer geven.
Al met al vindt ik het toch slordig dat zoiets kan gebeuren en houdt mijn hart vast wat ik volgend jaar mee ga maken met de informatie op de digitalewaterkaarten van de ANWB.
Theo
SUDDENLY

Return to Algemeen