vastlopen van wingps

Algemene vragen over de ANWB kaarten en WinGPS 4A

vastlopen van wingps

Postby arlon » Thu 09 Jul 2009 - 22:50

ik heb het wingps 4lite geinstalleerd staan op mijn laptop en daarnaast een bleu tooth gps muis er op aangesloten. Na heel veel moeite heb ik eindelijk mijn programma zover werken dat ik kan navigeren en kan zien waar ik ben op de kaart. Maar binnen 1 minuut loopt het programma wingps 4lite vast en kan ik niets meer. Ik moet het programma op nieuw opstarten waarna hetzelfde gebeurt. Als ik de gps muis uit laat staan en alleen kaarten bekijk gebeurt dit niet.
Ik heb de laatste versie van wingps 4lite al geinstaleerd staan maar ook dat mag niet helpen.
Waarligt dit aan en wie weet de oplossing???
arlon

Re: vastlopen van wingps

Postby Bernard » Tue 14 Jul 2009 - 08:58

Probeer eens in het menu GPS-> NMEA monitor de optie NMEA weergave onderbreken aan te vinken en probeer het dan nog eens. Wellicht dat dit helpt.
Greetings Bernard

Stentec Support Team
Bernard
Site Admin

Re: vastlopen van wingps

Postby birdy_birdie » Mon 26 Oct 2009 - 00:44

arlon wrote:ik heb het wingps 4lite geinstalleerd staan op mijn laptop en daarnaast een bleu tooth gps muis er op aangesloten. Na heel veel moeite heb ik eindelijk mijn programma zover werken dat ik kan navigeren en kan zien waar ik ben op de kaart. Maar binnen 1 minuut loopt het programma wingps 4lite vast en kan ik niets meer. Ik moet het programma op nieuw opstarten waarna hetzelfde gebeurt. Als ik de gps muis uit laat staan en alleen kaarten bekijk gebeurt dit niet.
Ik heb de laatste versie van wingps 4lite al geinstaleerd staan maar ook dat mag niet helpen.
Waarligt dit aan en wie weet de oplossing???

Bij mij liep de WinGPS4lite ook steeds vast op de laptop, maar dat bleek te liggen aan de stroomvoorziening.
Als de accu te zwak was en de omvormer uit en aan schakelde ging het programma vastzitten, terwijl de accu van de laptop zelf in het begin wel vol was. Toen de accu voldoende op krachten was (na een tijdje varen) bleef het programma goed werken.
birdy_birdie

Return to Algemeen