Vastlopen voyager

Share information and suggestions on Stentec's WinGPS 4 Series programs.

Vastlopen voyager

Postby tinopat » Sun 22 May 2011 - 21:17

Ik heb van de winter het systeem lekker uitgebreid met een classB ais zender/ontvanger. Die zend nogal wat informatie door: positie en ais beichten. Verder een Brookhouse mux met USB en Wifi. Op de mux zitten alle instrumenten aangesloten: wind, speed, depth en gps van navman en een lowrance plotter. De Brookhouse zend alle gegevens via USB naar mijn computer met wingps4 voyager op 38400 bps. Na een minuut loopt het beeld vast en is er geen beweging meer in te krijgen. Het is wel heel opmerkelijk dat, indien aangezet, de nmea-weergave gewoon doorloopt, zelfs als ik de communicatie onderbreek door de USB- kabel eruit te trekken. Zo te zien dus een buffer overflow zonder enige foutmelding. Na verloop van tijd komt dan de foutmelding dat de Compoort niet meer werkt etc. Maar ja, wingps is niet meer te gebruiken en dat is voor zo'n mooi programma toch wel spijtig. Wie kan helpen?
tinopat

Re: Vastlopen voyager

Postby tinopat » Mon 27 Jun 2011 - 11:55

Het probleem van het vastlopen is opgelost als ik in de NMEA-monitor het vinkje bij onderbreken aanzet. Dat zal wel komen omdat de buffer voor het beeldscherm volloopt en daar is het programma dan volop mee bezig.
tinopat

Postby bernard.cl » Fri 05 Oct 2012 - 22:09

Ook ik had eenzelfde probleem met het vastlopen van WinGPS 5 Voyager. Na het afsluiten van alle wifi mogelijkheden en het verwijderen van de kabel van de externe wifi-antenne was het probleem opgelost.

Ik vind echter wel dat Stentec dit probleem zelf had moeten melden bij de gebruikers.
Ik verwacht nu wel dat door Stentec deze softywarefout wordt hersteld en dat het programma ook werkt met een aangesloten wifiantenne. Want als je onder Grib-beheer wilt uploaden heb je een internetverbinding nodig. Maar als daardoor je pc binnen 3 - 5 minuten vastloopt schiet dat ook niet op.

Dus Bernard......, doe er wat aan!!!!!
bernard.cl

Postby Isett55 » Wed 18 Dec 2013 - 09:12

Sometimes a unique post whth a designing of this kind is really charming.This post has been somewhat of a revelaion to me.
Isett55
Isett55

Postby Isett55 » Wed 18 Dec 2013 - 09:13

Sometimes a unique post whth a designing of this kind is really charming.This post has been somewhat of a revelaion to me.
Isett55
Isett55

Return to WinGPS 4 Series