WinGPS 4.0.5.0 Mobile Lite & blue tooth GPS

Share information and suggestions on Stentec's WinGPS 4 Series programs.

WinGPS 4.0.5.0 Mobile Lite & blue tooth GPS

Postby skander » Wed 06 Jun 2007 - 22:55

*** English translation below****

Dag,

Ik maak gebruik van WinGPS 4.0.5.0 Mobile Lite in combinatie met een Dell PDA met Windows Mobile 2005 en een Blue Tooth GPS (van Tom Tom) maar krijg het niet voor elkaar om WinPS de GPS te zien (ook niet met automatisch detecteren). Heeft iemand hier ook mee te maken gehad of kan iemand hierbij helpen? Zou het kunnen dat er een conflict is met de TomTom software (die overigens goed werkt met de GPS).

Alle hulp is welkom. Alvast bedankt.

Mijn configuratie is als volgt:
[list]PDA Dell Axim x51v met MS mobile 2005
WinGPS 4.0.5.0 Mobile Lite (met officieel aangekocht en geactiveerde kaarten)
TomTom app verie 5.210 / Gps stuurprogramma v1.20
Blue Tooth TomTom GPS receivser 20 chanels Sirf3 MkII[/list]

[b]English translation[/b]
Hi,

I'm currently trying to get WinGPS 4.0.5.0 Mobile Lite installed on my PDA to connect to my blue tooth GPS receiver (original TomTom) with no success. I have also TomTom installed on the same PDA and that works fine with the GPS receiver.

Even tried the autodetect option but that doesn't sem to see the GPS receiver.

Any suggestions or experiences with this issue and how to get it resolved?

Many thans for any help or suggestions you could provide.

My configuration is as follows:
[list]PDA Dell Axim x51v running MS mobile 2005
WinGPS 4.0.5.0 Mobile Lite (with legitime and activated charts)
TomTom application version 5.210 / GPS driver v1.20
Blue Tooth TomTom GPS receiver 20 channels Sirf3 MkII[/list]

Skander
skander

Postby Stefan » Thu 07 Jun 2007 - 08:45

Hallo skander,

Het kan zijn dat je last hebt van het probleem dat o.a. hier beschreven is: http://forum.stentec.com/viewtopic.php?t=544
Stefan
Stentec Software Developer

Helaas :(((

Postby skander » Mon 11 Jun 2007 - 22:34

Helaas, de oplossing waar je naar refereert helpt niet, ik gebruik zelf W2005 Mobile en daar zijn de registry settings anders.

Ik heb in de registry gezocht en vond geen entry met "HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\BuiltIn\SerialX" maar Gewoon Serial (zonder een toevoeging dus) en het aanpassen van deze heeft geen invloed (ook niet na soft reboot). TT5 heeft nog steeds de overhand. Ik kan wel een fix krijgen als ik eerst TT5 start en dan tegelijk WinGPS maar dat is traag (ook op een Dell x51v) en zodra ik TT5 uitzet heeft WinGPS geen GPS ontvangst meer!!!

Ik heb het ook geprobeerd met het installeren van GPS Driver ppcgps206 (en 207 en 208) zonder success.

Zijn er nog andere suggesties??

Alvast bedankt,

Skander
skander

Postby gerrit098 » Sat 30 Jun 2007 - 10:17

ik heb dit probleem vrij vaak mee gemaakt maar altijd was dit verholpen door tomtom af te sluiten in taakbeheer
Iemand die er voor is staat daar in de regel achter :d
gerrit098

Postby Nakika2 » Sun 01 Jul 2007 - 16:14

Ik gebruik een Mio digiwalker. Daar wordt de GPS nooit gedecteerd door Wingps mobile 4L (allerlaatste versie), maar het werkt wel altijd (soms met enige vertraging)
Nakika2

Postby remco » Thu 16 Aug 2007 - 09:45

Ik heb het zelfde probleem gehad, je moet de pda en de gps ontvanger pairen. Dan geef je the outcoming signal een com7 of 8 toewijzing. dan het progje opstarten en de gps instellen com 7 of 8. en het werkt
remco

Return to WinGPS 4 Series