Laptop crash, comunicatie, GPS, laptop, USB, WinGPS 4.

Share information and suggestions on Stentec's WinGPS 4 Series programs.

Laptop crash, comunicatie, GPS, laptop, USB, WinGPS 4.

Postby ZIJPE » Thu 12 Aug 2004 - 13:19

Ik heb laptop Packard Bell M5250 (van laatste upates voorzien) en gebruik het navigatie programma WinGPS 4 (van de laatste updates voorzien) en als GPS gebruik ik een FURUNO GP32.
Voor de koppeling van de GPS naar de laptop (de laptop heeft geen seriele poort) gebruik ik een verloopkabel van serieel naar USB, van het merk Bandridge type CPL4201.
Ik kan WinGPS gewoon opstarten maar dan moet ik wel de USB stekker van de GPS er uit laten anders geeft hij de melding dat hij compoort 3 niet ziet en dat die poort niet bestaat.
Dus ik start het programma op en druk als alles loopt de USB stekker er in en klik op "comunicatie" (tussen de GPS en de laptop) en soms crasht de laptop dat al, als het wel lukt (meestal wel) zie ik de positie van mijn boot op de waterkaart.
Als ik vervolgens de comunicatie stop dan crasht hij na een paar seconden en geeft na het opstarten en het verzenden van het fout bericht als respons dat het aan de driver van het stuurprogramma van mijn videokaart legt.
Ik heb de hardware versnelling ook al uitgezet maar dat helpt niet.
Hebben meer mensen deze problemen ?
Of is er een oplossing voor, toen ik deze laptop ging kopen heb ik verteld waarvoor ik hem ging gebruiken maar de verkoper heeft mij niet aangeraden een ander type te kopen of zo maar ik ben bang dat ik een probleem heb met deze laptop en of software, en als er wel een seriele poort op zou zitten waren er misschien wel helemaal geen problemen.
Als ik het op m'n gewone comp aansluit via de seriele poort werkt het perfect maarja daar zit een veel betere videokaart in !

Dus het programma doet het goed maar bij de comunicatie tussen de GPS en de laptop gaat hij de mist in ik heb de helpdesk van packard bell ook gebeld en op hun advies een aantal updates gedownload maar het probleem blijft en zij verwijzen me door naar hier.

Jan.
ZIJPE

Crash

Postby NiewBie » Mon 06 Sep 2004 - 11:24

Misschien XP laten varen en overstappen op Win2K. Als programmeur mijdt ik XP.
NiewBie

Postby claes » Fri 10 Dec 2004 - 11:23

Ik heb zelf precies het zelfde probleem met zowel mijn compoort replicator van het merk sitecom als met mijn USB GPS muis. Op mijn vorige laptop had ik de zelfde problemen maar dan nog veel erger. Op dit moment werken bijde compoorten redelijk maar als ik Wingps afsluit en bijvoorbeeld met hyperterminal of weer met wingps mijn compoort aanspreek dan heb ik metteen een blauw scherm en start mijn computr opnieuw op. Hoopte dat het bij de koop van mijn nieuwe laptop over zou zijn maar kennelijk ligt het aan die replicators. Heb al geprobeert met XP home en XP pro en beide werken even slecht. Iemand een oplossing?
claes

Postby Guest » Thu 30 Dec 2004 - 01:11

Heb het zelfde probleem gehad, met xp pro en xp home, toen maar 98 erop gezet, dit werkt perfekt.
Guest

blauw scherm usb gps

Postby flyer » Fri 14 Jan 2005 - 12:43

Heb precies hetzelfde met mijn xp laptop en sweex converter van usb naar com poort. Heel snel een blauw scherm en rebooten. Heb gewoon voor de navigatie een oud omnibookje (of andere oude laptop) gekocht welke wel een compoort heeft en geen enkel probleem meer. Meteen geen dure laptop meer aan boord....
flyer

Postby Stefan » Mon 17 Jan 2005 - 13:17

De Sweex drivers die meegeleverd worden op hun driver cd, zijn niet bepaald stabiel, op hun website zijn nieuwere drivers ( versie 2.0.0.28 ) te downloaden, die veel stabieler zijn. Mogelijk lost dit enige problemen op.
Stefan
Stentec Software Developer

Re: Laptop crash, comunicatie, GPS, laptop, USB, WinGPS 4.

Postby ZIJPE » Mon 31 Jan 2005 - 19:42

ZIJPE wrote:Ik heb laptop Packard Bell M5250 (van laatste upates voorzien) en gebruik het navigatie programma WinGPS 4 (van de laatste updates voorzien) en als GPS gebruik ik een FURUNO GP32.
Voor de koppeling van de GPS naar de laptop (de laptop heeft geen seriele poort) gebruik ik een verloopkabel van serieel naar USB, van het merk Bandridge type CPL4201.
Ik kan WinGPS gewoon opstarten maar dan moet ik wel de USB stekker van de GPS er uit laten anders geeft hij de melding dat hij compoort 3 niet ziet en dat die poort niet bestaat.
Dus ik start het programma op en druk als alles loopt de USB stekker er in en klik op "comunicatie" (tussen de GPS en de laptop) en soms crasht de laptop dat al, als het wel lukt (meestal wel) zie ik de positie van mijn boot op de waterkaart.
Als ik vervolgens de comunicatie stop dan crasht hij na een paar seconden en geeft na het opstarten en het verzenden van het fout bericht als respons dat het aan de driver van het stuurprogramma van mijn videokaart legt.
Ik heb de hardware versnelling ook al uitgezet maar dat helpt niet.
Hebben meer mensen deze problemen ?
Of is er een oplossing voor, toen ik deze laptop ging kopen heb ik verteld waarvoor ik hem ging gebruiken maar de verkoper heeft mij niet aangeraden een ander type te kopen of zo maar ik ben bang dat ik een probleem heb met deze laptop en of software, en als er wel een seriele poort op zou zitten waren er misschien wel helemaal geen problemen.
Als ik het op m'n gewone comp aansluit via de seriele poort werkt het perfect maarja daar zit een veel betere videokaart in !

Dus het programma doet het goed maar bij de comunicatie tussen de GPS en de laptop gaat hij de mist in ik heb de helpdesk van packard bell ook gebeld en op hun advies een aantal updates gedownload maar het probleem blijft en zij verwijzen me door naar hier.

Jan.

31-01-2005 heb ik het problem opgelost !!!
Ik ben naar Heeg gereden en heb daar een GPS CF (compact flash) receiver met GPS magneet antenne met 5 meter kabel gekocht, ik had alleen ook een CF to PMCCIA adapter nodig voor mijn laptop dus koste me het geheel in deze aanbiedings maand 143,85.
Thuis gekomen alles geinstaleerd en tijdens het comuniceren even de kaart er uit en er weer in en toen werkte het perfect onder XP home !!!
In ben weer blij en loop nu niet meer via een USB poort te klooien.

M'n FURUNO GP 32 gebruik ik er gewoon los bij.

Jan.
ZIJPE

Return to WinGPS 4 Series