GPS coordinaten

Share information and suggestions on Stentec's WinGPS 4 Series programs.

GPS coordinaten

Postby Jans Oldenbeuving » Mon 25 Jun 2007 - 23:26

Hallo forum lezers,

Sinds kort gebruik ik Wingps 4 pro.
Daar ik nog een beetje onbekend ben in dit programma heb ik de volgende vraag.
Is het mogelijk om tijdens het varen de gps coordinaten vast te leggen in het te varen traject zodat ik later deze gegevens kan gebruiken om ze in te voeren in een nog te bewerken kaart. Het liefst doormiddel van een druk op de knop.
Jans Oldenbeuving

Postby Stefan » Wed 27 Jun 2007 - 09:05

Jans,

Wanneer er communicatie is met een GPS zal er een traject worden bijgehouden. De gevaren trajecten zijn terug te vinden en te tonen op kaart via het trajectbeheer, te bereiken via het menu trajecten.

Trajecten zijn bijvoorbeeld te exporten als GPX-bestand. De GPX-bestanden kunnen door veel andere programma's worden ingelezen (Google Earth bijvoorbeeld).
Stefan
Stentec Software Developer

Postby Jans Oldenbeuving » Wed 27 Jun 2007 - 17:35

Hallo Stefan,

Ik weet de gevaren trajecten te vinden en terug te zetten op de kaart maar waar het mij nu om gaat is dat als ik ergens onderweg in een kanaal vaar die nog niet op de kaart staan en ik dus een streep achter laat op het land dan zou ik graag bij een brug of sluis de lengte en de breedtegraad erbij willen plaatsen zodat ik dat later in een kaart (bijvoorbeeld route 66 ) deze coordinaten daar weer in kan voegen en het kanaal in kan tekenen met de bruggen en sluizen. Net als een man over boord knop.Klinkt ingewikkeld of doe ik nu iets wat eigenlijk niet nodig is.

Groeten ,

Jans
Jans Oldenbeuving

Postby gerrit098 » Sat 30 Jun 2007 - 10:12

Jans Oldenbeuving wrote:Hallo Stefan,

Ik weet de gevaren trajecten te vinden en terug te zetten op de kaart maar waar het mij nu om gaat is dat als ik ergens onderweg in een kanaal vaar die nog niet op de kaart staan en ik dus een streep achter laat op het land dan zou ik graag bij een brug of sluis de lengte en de breedtegraad erbij willen plaatsen zodat ik dat later in een kaart (bijvoorbeeld route 66 ) deze coordinaten daar weer in kan voegen en het kanaal in kan tekenen met de bruggen en sluizen. Net als een man over boord knop.Klinkt ingewikkeld of doe ik nu iets wat eigenlijk niet nodig is.

Groeten ,

Jans

Is waypoints niet gewoon de oplossing

(ik geloof rechtermuis knop en dan waypoint op huidige positie)
Iemand die er voor is staat daar in de regel achter :d
gerrit098

Postby marcel » Thu 26 Jul 2007 - 11:58

Waarom gebruik je niet
Control + M (marks current position as a waypoint)
marcel

Postby Jans Oldenbeuving » Sun 19 Aug 2007 - 22:58

Bedankt voor de tip ,het lukt me nu wel
Jans Oldenbeuving

Return to WinGPS 4 Series