WinGPS 4 Navigator en Bluetooth

Share information and suggestions on Stentec's WinGPS 4 Series programs.

WinGPS 4 Navigator en Bluetooth

Postby fbockstael » Tue 26 Jun 2007 - 08:19

Heb zojuist de versie WinGPS 4 Navigator betaald, gedownload en geinstalleerd.
Via een bluetooth dongle op windows xp probeer ik mijn rikaline 6030 standard NMEA compatible muis te connecten.
Helaas is er een probleem (anders natuurlijk dit bericht niet).
Ik gebruik de sleutel 0000 om met de muis te connecten.
Standaard worden aan de muis com5 (uitgaand) en com6 (binnenkomend).
Met de dongle op een andere USB poort com7 (uitgaand) en com8 (binnenkomend).
Nu wordt op geen enkele poort een muis gevonden door WinGPS 4 want telkens wordt de uitgaand poort (com 5 of com7) wel gevonden maar krijg ik de mededeling dat deze bezet is.
Tijdens een poging kreeg ik in het scherm van de NMEA monitor wel informatie, heb ik niet opgeslagen. Dus ergens communiceerde er wel iets met elkaar. Nu lukt het me zelfs niet meer dat te bewerkstelligen.
Wie heeft ook deze problemen gehad en weet een oplossing?
Alvast bedankt voor het meedenken.
fbockstael

Postby Stefan » Wed 27 Jun 2007 - 09:02

fbockstael,

Als er een melding komt dat de poort bezet is, dan heeft een ander programma de poort waarschijnlijk al geopend en er kan maar 1 programma tegelijk een poort openen. Mogelijk draait er al een testprogramma die de poort openzet, of is er software voor een mobiele telefoon geinstalleerd, waarbij aangegeven kan worden dat die software bijvoorbeeld op seriele poorten moet zoeken naar aangesloten telefoons. Meestal kan dit wel uitgezet worden.
Stefan
Stentec Software Developer

Postby gerrit098 » Sat 30 Jun 2007 - 10:26

Wat je ook zou kunnen proberen om in apparaten beheer te kijken of er meerdere hardware de zelfde poort gebruiken. Dit word VAAK (dus niet altijd aangeven met een soortgelijk teken als :!: Door met de rechtermuisknop op de desbetrefende apparaat of poort te kliken kan je de instelingen veranderen (b.v. je bleuthoot op com 19 zetten)

mocht dit de/een oplossing zijn laat het even horen dan kunnen anderen er mischien ook wat mee
Mvg gerrit
Iemand die er voor is staat daar in de regel achter :d
gerrit098

Postby Nakika2 » Sun 01 Jul 2007 - 16:17

Ik heb dit probleem op de laptop gehad met de lite versie (vorig jaar voor het eerst) Ik heb toen Taakbeheer geopend en zag dat er een programma liep met de naam com erin. ik heb dit programma gestopt en toen was het probleem over. Hopelijk heb je hier iets aan.
Nakika2

Postby fbockstael » Mon 09 Jul 2007 - 08:34

Dank jullie voor jullie input beste collega watersporters. Ik heb het probleem opgelost door een nieuwe BT muis te kopen, en wel degene die via Stentec wordt aangeboden. Misschien wel beetje dure oplossing, maar het werkt gelijk en heb er gisteren mee gevaren. Zelfs achter mijn raan, onder het overstekende dakje ontvangt de muis meer dan uitstekend.
Thuis bleek overigens de andere muis niet helemaal 100% meer, hij wilde niet meer opladen, dus misschien lag het probleem wel in de lage spanning.
fbockstael

Return to WinGPS 4 Series