misplotten

Share information and suggestions on Stentec's WinGPS 4 Series programs.

misplotten

Postby keesbakker » Mon 18 Oct 2004 - 15:48

Ik werk met wingps 4 en een kaart van turkije maar de GPS positie is altijd 0,8 mijl mis ik lig dus regelmatig op de wal volgens mijn wingps 4!. hoe verhelp ik dit?
bij voorbaat dank.
keesbakker

misplotten

Postby koel » Tue 19 Oct 2004 - 13:40

Vanwege de konstante miswijzing, denk ik aan een verkeerde kaartdatum.
Wingps gaat uit van kaartdatum WGS84 ,maar de meeste kaarten in de griekse wateren zijn veel ouder en hebben een andere kaartdatum.
Hoe heb je de kaart ingevoerd? gescand misschien en niet juist gecalibreerd?
groet wouter
koel

Re: misplotten

Postby Guest » Tue 19 Oct 2004 - 14:46

koel wrote:Vanwege de konstante miswijzing, denk ik aan een verkeerde kaartdatum.
Wingps gaat uit van kaartdatum WGS84 ,maar de meeste kaarten in de griekse wateren zijn veel ouder en hebben een andere kaartdatum.
Hoe heb je de kaart ingevoerd? gescand misschien en niet juist gecalibreerd?
groet wouter

Dank voor je reactie!
Nee het is een gekochte kaart bij Stentec, bij het installeren kun je niets doen wat betreft kalibreren, en alle kaartdatums die voorhanden waren hebben we ook al geprobeerd, alles zonder resultaat

groet,
Kees
Guest

Postby Ramon » Wed 20 Oct 2004 - 14:52

In WinGPS 4 moet de kaartdatum worden opgegeven die door de GPS gebruikt wordt. Dit is de enige datum die in het programma kan worden ingesteld. Controleer dus in de setup van de GPS (of in de handleiding van de GPS) welke kaartdatum de GPS gebruikt. Wanneer deze goed staat en er toch een afwijking optreedt, dan zou ik graag van je horen welke kaarten je precies gebruikt.

Ramon Beiboer
Stentec Software
Ramon
Stentec Software Developer

Return to WinGPS 4 Series