GPS wordt niet gedetecteerd door Wingps 4L

Share information and suggestions on Stentec's WinGPS 4 Series programs.

GPS wordt niet gedetecteerd door Wingps 4L

Postby Nakika2 » Sat 27 Oct 2007 - 15:31

Op mijn MDA Compact III kan Wingps geen gps detecteren. Ik laat Wingps zoeken op de com poort die in het beheer van de MDA is ingesteld (com 4). Ik kan wel de communicatie starten en er verschijnen allerlei gegevens in het NMEA log, maar de mogelijkheid zoek gps positie blijft lichtgrijs. (Op mijn Mio 168 kan Wingps ook geen gps detecteren maar het werkt wel). Wat doe ik fout!!
Nakika2

Re: GPS wordt niet gedetecteerd door Wingps 4L

Postby gerrit098 » Sun 28 Oct 2007 - 13:54

Nakika2 wrote:Op mijn MDA Compact III kan Wingps geen gps detecteren. Ik laat Wingps zoeken op de com poort die in het beheer van de MDA is ingesteld (com 4). Ik kan wel de communicatie starten en er verschijnen allerlei gegevens in het NMEA log, maar de mogelijkheid zoek gps positie blijft lichtgrijs. (Op mijn Mio 168 kan Wingps ook geen gps detecteren maar het werkt wel). Wat doe ik fout!!

als er wel positie gegevens in de NMEA log komen heeft hij dus wel verbinding.

Wat heb je ingesteld als baudrate? probeer die eens te veranderen.

Verder heb ik ook een keer gehad dat de eerste FIX bijna 25 min duurde.

Mocht je in bezit van een auto zijn probeer dan met verschillende baudrates een langer stuk te rijden en het liefst met konstante snelheid.

Normaal moet de baudrate op 4800 staan geloof ik.

Mocht het gelukt zijn wil je dan hier je instellingen posten dan hebben anderen er ook wat aan

Met vriendelijke groet. Gerrit
Iemand die er voor is staat daar in de regel achter :d
gerrit098

er wordt geen GPS gedetecteerd

Postby Nakika2 » Sun 28 Oct 2007 - 17:04

Ik heb diverse instellingen geprobeerd (en ben er mee in de tuin gaan zitten, misschien heeft dat geholpen) en uiteindelijk op com 4, 4800 bps heb ik nu een positie. WinGPS roept nog wel altijd dat er geen GPS is gedetecteerd (net als bij de Mio) maar het werkt nu wel. Ik weet niet of iemand hier iets mee opschiet en of meer mensen deze ervaring met een PDA of MDA hebben.

Groet Ria
Nakika2

Re: er wordt geen GPS gedetecteerd

Postby gerrit098 » Mon 29 Oct 2007 - 13:08

Nakika2 wrote:Ik heb diverse instellingen geprobeerd (en ben er mee in de tuin gaan zitten, misschien heeft dat geholpen) en uiteindelijk op com 4, 4800 bps heb ik nu een positie. WinGPS roept nog wel altijd dat er geen GPS is gedetecteerd (net als bij de Mio) maar het werkt nu wel. Ik weet niet of iemand hier iets mee opschiet en of meer mensen deze ervaring met een PDA of MDA hebben.

Groet Ria

ik heb die melding ook wel eens mee gemaakt op een acer (N35 geloof ik)
daar verdween de melding als ie aan de stroom zat
Iemand die er voor is staat daar in de regel achter :d
gerrit098

Return to WinGPS 4 Series