WinGPS4L op Acer n35 kan built in GPS niet vinden

Share information and suggestions on Stentec's WinGPS 4 Series programs.

WinGPS4L op Acer n35 kan built in GPS niet vinden

Postby Watje » Sat 16 Jul 2005 - 23:22

Ik heb sinds kort een Acer n35.

Het lukt me niet om de ingebouwde GPS te benaderen met WinGPS. Tomtom werk wel lekker.

Gefrunnik met een regeditor gaf ook geen uitkomst dus ik zal wel iets minimaals fout doen. Ik ben alleen door mijn opties heen en het verwijderen van Tomtom lijkt me ook niet helemaal een goede optie.

Bij voorbaat dank voor de reactie.

vr.gr. René
Watje

Postby Stefan » Tue 19 Jul 2005 - 11:45

Het kan zijn dat TomTom automatisch bij het starten van de PocketPC al de communicatie met GPS start en er dus al geen ander programma bij de GPS kan komen. Dit is te zien aan het satellietontvanger ikoontje rechtsonder in het scherm. Hier kan op geklikt worden om de satellietstatus te tonen, maar ook om op het GPS tabblad de communicatie te stoppen. Daarna zou WinGPS de GPS dan moeten kunnen benaderen.
Stefan
Stentec Software Developer

Postby Watje » Sun 24 Jul 2005 - 22:30

Problem solved.

Als PDA newbe had ik nog niet door dat een hardware reset betekende: "terug naar de factory defaults". Daardoor werd ik gedwongen om alles opnieuw te installeren.

Doordat ik al een pronbleem vermoedde in de volgorde waarin de div. software werd geladen heb ik nu TomTom als laatste geinstalleerd.

WinGPS Werkt nu feilloos!
.... behalve dat hij crashte toen ik na een tijdje mijn log had aangezet.
Ik ga daar nog even over dubdozen.

In ieder geval bedankt voor de reactie
Watje

Postby Tankliner » Wed 05 Oct 2005 - 18:38

Ik heb sinds kort een Acer n35.

Het lukt me niet om de ingebouwde GPS te benaderen met WinGPS. Tomtom werk wel lekker

Op een acer N 35 moet je voordat je WinGPS opstart eerst een softreset uitvoeren.Dan in menu settings,memory,daar staat "running programs.Alles uitschaken.Dan terug naar menu en WinGPS opstarten.
Ergens in het menu van WinGPS bij GPS instellingen,de poort instelling 7 nemen,met 4800 bps.Hoger wil ook,maar 4800 loopt het lekkerst,jekan anders nog wel eens een piep horen,en dan is de GPS signaal er niet.
Mocht je TomTom er ook op hebben.Dan sowieso alles uizetten bij running programs,want TomTom houd de GPS vast.Hoe weet ik dat.Heb er zelf 1.O.a met TTN en WINGPS en Engin.
Tankliner

Return to WinGPS 4 Series