Bootrichting en HDG draait niet mee

Share information and suggestions on Stentec's WinGPS 4 Series programs.

Bootrichting en HDG draait niet mee

Postby FlorisIH » Tue 09 Jun 2009 - 17:49

Tijdens het varen worden alle gegevens geupdated behalve de HDG die blijft op de waarde staan waarop hij komt als je de verbinding met de GPS uit en weer aan zet. Gelijktijdig blijft dus ook je bootje op de kaart in die richting staat. Erg verwarrend als je van vaarrichting bent veranderd. Weet iemand hoe dit op te lossen is.
FlorisIH

Re: Bootrichting en HDG draait niet mee

Postby Bernard » Fri 12 Jun 2009 - 13:15

Welke versie van WinGPS 4 wordt er gebruikt? Is er een compas aangeloten of alleen een GPS?

Graag iets meer informatie zodat we het probleem wat beter in kaart kunnen brengen.
Greetings Bernard

Stentec Support Team
Bernard
Site Admin

Postby jaapdee » Mon 06 Jun 2011 - 20:06

Ik heb precies hetzelfde probleem met versie 4.01 met alleen GPS dus geen kompas aangesloten nog enig ander instrument alleen de GPS-muis.
Soms heb ik geen koerspijl bij vertrek en blijft de COG op 0 staan en heb ik helemaal geen koerspijl. Dan weer blijft tijdens de vaart de koerspijl plotseling vast staan.
Ik heb van alles geprobeerd. Herstart van WinGPS. Koude herstart van de PC. Niets helpt.
Ik ben mij ervan bewust dat dit een reactie is op een oude post maar het probleem is bij mij nog actueel en ik heb ook geen oplossing voor het probleem op dit forum kunnen ontdekken.
Is die oplossing er wel?
jaapdee

Postby Bernard » Tue 07 Jun 2011 - 08:31

Beste Jaapdee,

Het is mogelijk de software ten eerste te updaten naar de meest recente versie van WinGPS. Dit kan via Help-> Zoek naar updates.
Daarna zou u nogmaals kunnen proberen om de kompas te gebruiken. Is het mogelijk de uitkomst hiervan door te geven?
Greetings Bernard

Stentec Support Team
Bernard
Site Admin

Postby Kyong15 » Thu 07 Nov 2013 - 09:34

So technical post. I have read it completely.. But its good that your problem has been resolved.
poiu
Kyong15

Return to WinGPS 4 Series