TIP: Tracks in Google Maps

Share information and suggestions on Stentec's WinGPS 4 Series programs.

TIP: Tracks in Google Maps

Postby tspierings » Mon 30 Aug 2010 - 21:29

Hierbij een aardige tip voor mensen die hun gevaren routes uit WinGPS willen tonen aan de rest van de wereld in Google Maps. Het ergerlijke van heel veel sites waarop gevaren routes kunnen worden gepubliceerd, is dat ze niet full screen getoond worden. Als je dan een groot beeldscherm hebt, zie je de kaart nog steeds beperkt met heel veel reclame eromheen.

Een zeer bijzondere uitzondering is GPS VISUALIZER (www.gpsvisualizer.com). Ik gebruik die site al jaren en de hoeveelheid parameters is enorm. Niet alleen kun je de tracks tonen, maar je kunt er (mbv Excel sheets) een onbeperkt aantal waypoints met verschillende symbolen aan toevoegen. Bijvoorbeeld om alle havens als waypoints aan te geven en daarbij bijv ook nog de URL's van die havens opnemen.

Als voorbeeld heb de 24 uurs race die ik dit weekend heb gevaren in Google Maps geprojecteerd. Daarbij heb ik de boeienlijst, die op de site van Stentec was aangeboden als waypoint-bestand er ook in geprojecteerd zodat het beter zichtbaar is welke rakken ik gevaren heb. Kijk op:
http://www.tcoranjenassau.nl/googlemaps ... e2010.html
Zoals je ziet wordt de kaart echt full screen getoond.

Het beste is om direct naar de Google Maps pagina van GPS Visualizer te springen:
http://www.gpsvisualizer.com/map_input?form=google

De Mogelijkheden met die site zijn enorm. Er zit een goede Help functie bij.

Ik was overigens aangenaam verrast te zien dat WinGPS 24 uur achter elkaar probleemloos functioneerde en dat de track keurig werd geregistreerd.

Tom Spierings
tspierings

Re: TIP: Tracks in Google Maps

Postby usauerbrey » Fri 29 Oct 2010 - 19:05

Hi Tom

Can you please explain, how you handle the tracks. The Waypoint can be exported as gpx files, but the tracks will produce proprietary trk-file in a binary format. how to get them into the GPS Visualize website.

Thanks for the help

Best Regards Uwe
usauerbrey

Return to WinGPS 4 Series