WinGPS 5 Wishlist

Share information and suggestions on Stentec's newest navigation programs.

WinGPS 5 Wishlist

Postby eriko » Sun 14 Aug 2011 - 11:09

In deze bovenste post zal ik alle wensen voor WinGPS 5 aanpassingen verzamelen. Heb je een wens/idee, plaats dan een reactie dan zal ik het opnemen.
Staat je suggestie er al tussen, geef dat dan ook even door, dan kan ik deze met een +1 extra benadrukken.

Suggesties

• Extra waypoint symbolen toevoegen (in groter formaat, zoals bij de 24 uurs waypoints) voor alle boeien.
  • Bij het downloaden van een GRIB gebied ook een tekst/omschrijving opgeven, zodat je makkelijker ziet welk gebied het is (denk aan NL, europa)
  • Opschonen menu en knoppenbalk, bijvoorbeeld een "ribbon bar" zoals in Office 2007 en 2010
  • Google Maps / Bing Maps / OpenSeaMap overlay tonen (indien internet beschikbaar)
  • De routepunten van een route omkeerbaar maken om de route in tegengestelde richting te kunnen varen zoals dat bij de WinGPS 4 wel mogelijk is in Route-Info / Huidige route.
Last edited by eriko on Mon 15 Aug 2011 - 20:16, edited 3 times in total.
eriko

Re: WinGPS 5 Wishlist

Postby eriko » Sun 14 Aug 2011 - 11:15

gereserveerd
eriko

Postby Pieter » Mon 15 Aug 2011 - 17:06

eriko wrote:gereserveerd

De routepunten van een route omkeerbaar maken om de route in tegengestelde richting te kunnen varen zoals dat bij de WinGPS 4 wel mogelijk is in Route-Info / Huidige route.
Pieter

Postby gdaniels » Mon 09 Apr 2012 - 12:22

Ik gebruik een print-out van de kaarten als back-up. Doordat echter geen kaartrand wordt geprint is het vrijwel onmogelijk met deze kaarten te navigeren. Zou in een nieuwe versie een kaartrand meegeprint kunnen worden zodat een positie te bepalen is adhv GPS coordinaten.
gdaniels

Postby gdaniels » Fri 20 Apr 2012 - 10:49

Als je met Voyager 5 met de schuifbalk een route simuleerd, gaan de getijdestations op en neer als de tijdschaal verschuift. De getijde vectoren op de waypoints in de route blijven echter staan op de waterhoogte van de verwachte aankomsttijd zoals berekend op basis van de ingestelde vertrektijd bij de route instellingen. Het zou handig zijn als deze ook dynamisch mee zouden bewegen dan kun je wat makkelijker zien wat de bandbreedte is qua tijd om bijvoorbeeld een wantij te passeren.
gdaniels

Postby gdaniels » Fri 20 Apr 2012 - 11:05

Ik heb mijn AIS transponder aangesloten op voyager 5. Op mijn scherm wordt mijn schip als AIS vector getoond omdat ik niet heb aangegeven in de instellingen dat deze verborgen moet worden. Ik heb dit gedaan omdat ik op deze wijze makkelijk kan simuleren of ik een ander schip kan passeren. De vectoren van beide schepen worden immers getoond en met de tijdschuif kan ik de verwachte koersen van beide schepen simuleren. Het vervelende is echter dat ik dan altijd alarmen krijg omdat ik op aanvaringskoers lig met mijzelf. Het aanvaringsmechanisme herkent niet dat het om het eigen schip gaat. Als ik in de instellingen mijn mmsi nummer ingeeft wordt mijn schip volledig verborgen. Ik krijg welliswaar geen aanvaringsalarm meer, maar kan ik mijn eigen AIS vectoren ook niet meer vergelijken met die van andere schepen. Het zou dus makkelijker zijn als door het opgeven van de mmsi instellingen alleen het alatm onderdrukt wordt en niet het eigen schip verborgen wordt.
gdaniels

Postby Joerg Pauly » Wed 25 Apr 2012 - 21:23

It was great if you really could reverse a route as it is discribed in the manual - but refering to WinGPS4.
Joerg Pauly

Postby Anjo » Thu 19 Jul 2012 - 12:22

Meer en duidelijkere tonnen-iconen, of een vewijzing waar ik die kan vinden, de 58 die in nav5 staan zijn niet voldoende.

Een automatische koppeling naar het goede icoon als ik de database van RWS goed invoer, is ook handig
Anjo

Postby Roelof » Sat 28 Jul 2012 - 22:24

Het zou makkelijk zijn als ik voor een upload naar de GPS waypoints kan sorteren op locatie en vervolgens daaruit een selectie kan maken (mijn GPS kan maar 512 waypoints aan). de locatie kan je helemaal niet zien.

Daarnaast: als ik een waypointbestand importeer moet ik die achteraf in de bestemde waypointsgroep zetten. Kan dat niet in één keer?
Qtek9000,
WM6 OS 5.2.318 build 15341.0.0.0),
Rom 2.01.02 WWE,
radio 1.15.00
IOGear BT2Serial convertor
Garmin 128 GPS
WinGPS 4 Mobile, v4.1.6.0
Roelof

Postby tinopat » Sun 27 Jan 2013 - 00:33

Voyager: Bij het maken van een route automatisch bepalen wat de beste vertrektijd en optimale route zal zijn, met inachtneming van stroming, wind en diepte. vb. Medemblik-Harlingen, IJmuiden-Lowestoft
tinopat

Postby Guest » Mon 28 Jan 2013 - 09:48

Wat ik mis is een extra optie om de icoontjes in de menu balk groter te maken.
Ik heb hier een 15" touch screen, en soms is het best wel moeilijk om met je vinger het juiste icoon te raken :wink:

Wat ik ook mis is een optie om de menu balk zelf te kunnen aanpassen. Er staan een hoop dingen in die ik nooit gebruik!
--
Waarschuwing weerbericht voor de kust- en ruime binnenwateren in Nederland? Volg #Marifoonbericht op Twitter of zie www.Marifoonbericht.nl
Guest

Return to WinGPS 5 Series