Diesel langs het water

Share information and suggestions on Stentec's newest navigation programs.

Diesel langs het water

Postby Aart Korstjens » Tue 08 May 2012 - 20:52

Ik heb een groep waypoints gemaakt, compleet met eigen icon, voor de plaatsen waar je direct aan het water diesel kunt tanken. Natuurlijk zijn de meeste waypoints in mijn eigen vaargebied (zuiden en westen van Nederland) maar ik wil het lijstje graag uitbreiden. Dan kan je snel zien waar je kunt aanleggen met je boot en dus NIET met jerrycans hoeft te sjouwen.
Wie heeft er voor mij nog extra locaties die ik kan toevoegen aan mijn waypointgroep? Natuurlijk kan je dan van mij het lijstje krijgen voor zover ik dat nu gemaakt heb.

Aart

P.S. Dit geldt alleen voor tankplaatsen met DIESEL en voor havens aan binnenwater maar ook havens aan de kust van Ned/Belgie/Engeland
Aart Korstjens

Re: Diesel langs het water

Postby shadow_tj » Mon 03 Jun 2013 - 14:13

Ik maak nog steeds gebruik van de Anwb watersport voorzieningen 2010..

http://www.stentec.com/nl/nieuws/naviga ... w-vakantie

hiermee krijg je een mooi overzicht met waypoints van watersport voorzieningen.. diepte / aantal plekken om aan te leggen.
of er stroom aanwezig is of er water getankt kan worden.

Deze is dan wel verouderd .. 2009 met 2010 update.. maar werkt nog super voor op vakantie.
shadow_tj

Postby otto » Mon 03 Jun 2013 - 19:12

Volgens mij is die ANWB funktie al enige jaren niet meer in gebruik. En zeker niet bruikbaar als je die ANWB kaarten niet hebt is het dus niet bruikbaar.
otto

Postby Aart Korstjens » Mon 03 Jun 2013 - 19:42

Ik gebruik WinGPS nog niet zo lang. De ANWB kaarten waren toen niet meer verkrijgbaar. Die ANWB "database" is voor mij niet meer beschikbaar. Voor mij dus geen goede optie.

Aart
Aart Korstjens

Postby d.kuik » Thu 20 Jun 2013 - 12:09

Aart,

Bij de DKW Vaarkaart Nederland 2013 zit een database met onder andere diesel tankstations.
Bekijk hier het nieuwsbericht op onze site over de nieuwe DKW Vaarkaart Nederland:

http://www.stentec.com/nl/nieuws/navigatie/377-vaarkaart-nederland-2013-nu-verkrijgbaar
Stentec Software
http://www.stentec.com
d.kuik

Postby Aart Korstjens » Thu 20 Jun 2013 - 21:15

Daniël,
Klopt, maar ik vaar eigenlijk voor 99% in gebieden waar ik de 1800 kaarten voor gebruik en daar zal ik het dus (voorlopig) nog even met mijn eigen gemaakte waypoints moeten doen. Of komt (is?) dat stukje database vanuit de Vaarkaart misschien óók beschikbaar voor de 1800 kaarten?
Aart
Aart Korstjens

Postby d.kuik » Fri 21 Jun 2013 - 09:26

Deze database zit bij de DKW Vaarkaart Nederland 2013. Maar deze is natuurlijk ook los te gebruiken met de 1800 serie. U kunt dan de Vaarkaart Nederland (kaartenset) uitzetten, en de 1800 serie + database(s) gebruiken. Dit geld voor alle databasetypes zoals in eerder genoemde link.

Waypoint-database met o.a. betonning, jachthavens, ligplaatsen, diesel-tankstations, watersportcampings en marifoonkanalen. Tevens vaarwegtekens en VIN-ligplaatsen voor de beroepsvaart. In WinGPS zijn deze Waypointgroepen optioneel aan te zetten.
Stentec Software
http://www.stentec.com
d.kuik

Postby Aart Korstjens » Fri 21 Jun 2013 - 14:58

Daniël,

Klopt alweer, maar dan moet ik wel eerst die kaart KOPEN bij Stentec. Ik vaar eigenlijk nooit in het "binnenland" op de rivieren/meren, dan vindt ik het zonde van het geld om zo'n kaart te kopen voor alleen dat ene stukje database.

Aart
Aart Korstjens

Return to WinGPS 5 Series