Activeren en hardware key

Share information and suggestions on Stentec's newest navigation programs.

Activeren en hardware key

Postby GerardB » Tue 23 Jul 2013 - 17:15

Het komt regelmatig voor dat ik de Wingps5 opnieuw moet activeren op mijn Samsung en Acer Netbook.
Dit gebeurt meestal als er in 1 van de usb poorten een device is aangesloten, wat bij de vorige keer draaien van Wingps5 niet aanwezig was. Op de een of andere, voor mij volstrekt onduidelijke wijze, vindt er dan een wijziging van de hardwarekey plaats.

Is het door Stentec niet zo te regelen, dat de USB poorten en de eventueel daarbij gegenereerde COM poorten, geen invloed uitoefenen op de hardware key??

Gerard
GerardB

Re: Activeren en hardware key

Postby Guest » Sun 28 Jul 2013 - 22:27

Heb het zelfde problem maar dan op mijn laptop.

Gebeurt bij mij vaak als ik een extra WIFI USB stick of USB Bluetooth dongle er bij prik.

De PC maakt dan een nieuwe (virtuele) netwerkkaart aan, en dan vraagt WinGPS (pro in mijn geval) weer om een activatie omdat de hardware ID niet meer klopt.
Haal ik het er uit, moet ik hem weer activeren!
--
Waarschuwing weerbericht voor de kust- en ruime binnenwateren in Nederland? Volg #Marifoonbericht op Twitter of zie www.Marifoonbericht.nl
Guest

Re: Activeren en hardware key

Postby GerardB » Tue 30 Jul 2013 - 15:08

Tja, en nu maar afwachten of de firma Stentec hier iets aan gaat doen.
Voorlopig is het heel irritant, WinGPS activeren op netboek met dongle.
Gaan varen en er gebruik van maken, dongle niet in Netboek en weer activeren, dat gaat niet met de opgeslagen sleutel want de hardware key is veranderd.

Stentec ontwikkelaars, doe hier iets aan en dan graag op korte termijn.
GerardB

Return to WinGPS 5 Series