wensen voor 2014

Share information and suggestions on Stentec's newest navigation programs.

wensen voor 2014

Postby Aart Korstjens » Wed 21 Aug 2013 - 16:09

Wensen voor 2014? Ik geef vast een voorzetje;

- Button om alle tekst bij bijvoorbeeld waypoints/routes snel aan/uit te kunnen zetten. Nu heb je nog een aantal klikken nodig om tekst uit te zetten en daarna hetzelfde aantal klikken om de tekst weer aan te zetten. Dat moet eenvoudiger kunnen volgens mij.
- Database met tankstations/bunkerstations direkt AAN het water, waar je dus met je schip kunt afmeren en met een slang kunt tanken. Geen tankstations, hoe dichtbij ook, waar je met jerrycans moet sjouwen.
-Een verbeterde en aktuele helpfile zonder funkties die al enkele jaren vervallen zijn. Dus ook geen geblader door een PDF file waar alleen de nieuwe funkties van van het nieuwe jaar in staan.

Aart Korstjens
Aart Korstjens

Re: wensen voor 2014

Postby Guest » Wed 21 Aug 2013 - 23:20

Nog een..
Maak het meer touchscreen vriendelijk.
--
Waarschuwing weerbericht voor de kust- en ruime binnenwateren in Nederland? Volg #Marifoonbericht op Twitter of zie www.Marifoonbericht.nl
Guest

Re: wensen voor 2013

Postby Pieter » Wed 11 Sep 2013 - 17:57

Voor dit jaar 2013 had ik minstens voor WinGPS 5 zeker nog een update verwacht omdat een eerder gemelde software fout bij de laatste update nog niet is hersteld.
Pieter

Postby Stefan » Thu 19 Sep 2013 - 11:19

Dank voor de wensen. We zullen ze zeker gaan overwegen.

Pieter, welke eerder gemelde software fout bedoel je precies?

Aart, je eerste optie om snel de tekst bij waypoints aan en uit te kunnen zetten is inmiddels aanwezig. Via het menu "Beeld" -> "Hoofdknoppenbalk aanpassen" is het mogelijk de button "Toon waypointnaamlabels" in de knoppenbalk toe te voegen. Daarmee is de tekst snel aan en uit te zetten.
Stefan
Stentec Software Developer

Postby Aart Korstjens » Sat 21 Sep 2013 - 13:42

Stefan,

Die button heb ik wel gevonden, maar ik bedoel dat eigenlijk met name voor ROUTEPUNTEN. Als die routepunten dicht bij elkaar liggen is de route zelfs soms nauwelijks meer goed te zien.

Aart
Aart Korstjens

Postby Pallieter55 » Sat 21 Sep 2013 - 15:14

Mijn wens is dat de (geplande) route volledig naar de GPS of bijvoorbeeld gpx bestand geupload kan worden. Nu worden alleen de routepunten meegenomen. Dit past eigenlijk niet bij een programma als WinGPS. De concurrenten (bijv. PCNavigo) doen het wat dat betreft beter.
Verder als wens dat zodra je een geplande route gaat varen, de vertrekdatum en vertrektijd automatisch gestart wordt.
Pallieter55

Postby Stefan » Tue 24 Sep 2013 - 14:44

Oke Aart, zetten we op de lijst.

Pallieter55 het uploaden van een complete route via het routenetwerk staat al op ons verlanglijstje en is zeker iets waar we nog mee aan de slag willen.

Wat betreft de vertrekdatum/tijd begrijp ik je denk ik niet helemaal. Het is nu al zo dat zodra een route gestart word de tijden worden getoond afhankelijk van de huidige datum/tijd ipv de voor de route ingestelde vertrekdatum/tijd.
Stefan
Stentec Software Developer

Postby claes » Wed 08 Jan 2014 - 23:23

Radar overlay van Simrad/Garmin (HD Broadband) netwerk radars in Wingps.
Is al aardig wat afgetest in gratis software als OpenCPN en Simrad heeft nu zelfs een Wifi module (Open Source?) Waarmee radar data in een app bekeken kan worden.

http://www.simrad-yachting.com/en-US/Pr ... echnology/

Indien het mogelijk zou zijn om de netwerk data van de radar dome in te lezen zou het mogelijk zijn om zonder (dure) plotter radar data te presenteren.
Mooi aanvullen op de AIS presentatie.
claes

Postby Ludo » Fri 24 Jan 2014 - 01:04

Ik zou heel graag hebben dat men Radarpc van Koden zou kunnen gebruiken in Wingps Pro 5, zoals bij Seapro van euronav.
Ludo

Postby kakagogo » Tue 09 Jun 2015 - 16:51

Ludo wrote:Ik zou heel graag hebben dat men Radarpc van Koden zou kunnen gebruiken in Wingps Pro 5, zoals bij Seapro van euronav.

ik ook
kakagogo

Return to WinGPS 5 Series