C-Map of Navionics kaarten bruikbaar?

Questions about DKW, BSB and other well known digital charts.

C-Map of Navionics kaarten bruikbaar?

Postby Waternymph » Wed 05 Dec 2007 - 13:13

Op diverse plaatsen in dit forum kom ik allerlei drie- en vierletterige afkortingen tegen als het gaat om formats van digitale kaarten. Eerlijkgezegd: mij zegt dat allemaal niks.
Nu mijn vraag: ik wil voor Denemarken en ZuidWestZweden digitale kaarten aanschaffen, en ik kom dan eigenlijk altijd op C-Map en Navionics uit. Die hebben veel detail en diverse weergavemogelijkheden. Welk formaat deze kaarten hebben? Ik heb geen idee. Maar mijn vraag is gewoon: kan ik die kaarten gebruiken of geschikt maken (omzetten naar een of ander format en hoe dan) voor gebruik in GPSPro? Of ben ik voor echte buitenland navigatie op andere navigatiesoftware aangewezen?
Waternymph

Re: C-Map of Navionics kaarten bruikbaar?

Postby Vincent » Fri 26 Sep 2014 - 10:51

Waternymph wrote:Op diverse plaatsen in dit forum kom ik allerlei drie- en vierletterige afkortingen tegen als het gaat om formats van digitale kaarten. Eerlijkgezegd: mij zegt dat allemaal niks.
Nu mijn vraag: ik wil voor Denemarken en ZuidWestZweden digitale kaarten aanschaffen, en ik kom dan eigenlijk altijd op C-Map en Navionics uit. Die hebben veel detail en diverse weergavemogelijkheden. Welk formaat deze kaarten hebben? Ik heb geen idee. Maar mijn vraag is gewoon: kan ik die kaarten gebruiken of geschikt maken (omzetten naar een of ander format en hoe dan) voor gebruik in GPSPro? Of ben ik voor echte buitenland navigatie op andere navigatiesoftware aangewezen?

Voor Denemarken en Zuid-Zweden kunt u kaarten van Delius Klasing aanschaffen in de winkel en de webshop van Stentec, en die zijn bruikbaar voor WinGPS.
Vincent

Return to Digital Charts